Forum Audi B2

Forum miłośników Audi B2
Teraz jest 25 sie 2019, o 02:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 wrz 2009, o 22:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2007, o 17:10
Posty: 1653
Lokalizacja: Malbork
Okazało się, że blok dotychczasowego silnika w wyniku powypadkowej przeszłości miał pękniętą ściankę pomiędzy kanałem wodnym, a komorą korbową i po osiągnięciu wyższej temperatury zachodził w niej proces destylacji płynu chłodzącego, którego produkt zbierał się w odstojniku sportowej odmy (bimbrownica :D). A o końcu zabawy przesądziła K24 rozszczelniając się po gorącej stronę.
I tak pod maskę trafił odprężony tłokami z wcześniejszego MC2 silnik 2B (blok po tulejowaniu, który złożyłem na nowych panewkach i pierścieniach).
Obrazek Obrazek Obrazek
Tą jednostkę poddałem dalszym modyfikacjom, co opisałem poniżej odznaczając jaśniejszym kolorem te, które wprowadziłem w aucie pierwotnie, jednak najważniejszych punktów jeszcze nie zrealizowałem ze względu na nie dotarty silnik.
Eksperymentowałem też z turbiną K26/27, do której dobrałem odpowiedni wałek i mechaniczne popychacze wykonane wg własnego projektu umożliwiające jazdę na czerwonym polu. Samochód przyśpieszał rewelacyjnie jednak wolę, gdy sprężarka budzi się przy niższych obrotach i powróciłem do fabrycznej K24.
Jeszcze nie koniec pracy nad silnikiem i w sumie na razie dalej skupie się na jego osiągach, ale nabyłem jeszcze kilka detali, które postaram się stopniowo instalować - pokrywę przepływomierza widać w awatarze...
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

MODYFIKACJE

Głowica
- obrobione kanały wydechowe ( ułatwienie opróżniania cylindrów, wyeliminowanie zawirowań na łączeniu głowicy z kolektorem);
- obrobiona powierzchnia grzybków zaworów wydechowych (ułatwienie opróżniania cylindrów);
- zawory ssące o średnicy grzybków - 40 mm;
- dodatkowe króćce odprowadzające płyn chłodzący, zwiększające efektywność chłodzenia „ostatnich” cylindrów (zmniejszenie ryzyka spalania stukowego).

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Układ dolotowy
- FIMC sprawdzony w pierwszym swapie (Iveco Daily 2.8 TDi) – tu z przerobionymi króćcami.
Obrazek

Układ wydechowy
- wydech 60 mm z tłumikiem przelotowym;
- sprężyna wastegate z silnika WR;
- obrobione krawędzie spływu separatora kolektora wydechowego (wyeliminowanie tworzenia się zawirowań przed turbiną).
Obrazek Obrazek Obrazek

Zawieszenie
- grube sprężyny z Urquattro zamiast Weitec -35/-35;
- kolumny McPhersonów z piastami 5x112 z Urquattro;
- amortyzatory z regulacją twardości Koni Sport;
- krótka przekładnia kierownicza z S2/RS2.

Układ hamulcowy
- tarcze hamulcowe 276/25 5x112;
- zaciski Ate 60 (zmniejszenie masy nieresorowalnej w stosunku do Girling 60);
- pompa hamulcowa o większej średnicy tłoczka (25,40 mm zamiast 22,20 mm).
Obrazek

HISTORIA

Czyli mała retrospekcja jak widać pierwsze trzy zdjęcia jeszcze z ebaY, gdzie wspólnie z Rutkiem zakupiliśmy prawie pod duńską granicą trzy auta...
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Szkaradne ospojlerowanie Riegera wróciło z powrotem za Odrę, a samochód stanął na trochę u znajomego w nie tylko przysłowiowych krzakach. Później, po wymontowaniu silnika czekał dalej w garażu na rozpoczęcie prac blacharskich i lakierniczych, które niestety bardzo się przeciągneły...
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Pewne elementy mające nadać autu pewien charakter także było trzeba odrestaurować.
Obrazek Obrazek
Jeżeli chodzi o blacharkę to wszelkie elementy przykręcane (przednie błotniki i maska), na których była korozja zostały wymienione. Pozostałe ogniska rdzy zostały usunięte tradycyjnymi metodami. Progi jak i podłoga (także za przednimi nadkolami) zachowały się w bardzo dobrym stanie. W zaskakującym dla mnie stanie (porównując do wcześniejszych Coupe eksploatowanych w kraju) okazały się być profile zamknięte niestety aparat jest zbyt duży i nie mogłem utrwalić łączenia progu z podłogą (nie ma tam ani śladu rdzy, a jedynie warstwa oryg. środku konserwującego). Za to łączenie błotnika z nadkolem tak.
W/w profile zamknięte, łącznie z podłuznicami zostały po 23 latach ponownie przekonserwowane.
Auto nie było lakierowane w całości, ponieważ zależało mi, aby na zdrowych elementach pozostał jeszcze fabryczny lakier.

I tak doczekał wiosny :mrgreen: kiedy to zyskał nowe serce (ale narracja co ? :-P)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Po odpaleniu swapa okazało się jeszcze, że przewody paliwowe ciekną w dwóch miejscach bo przekorodowały, a przy demontowaniu dosłownie rozpadły się w rękach. Zastąpiłem je miedzianym przewodami w izolacji, które gazownicy stosują między zaworem do tankowania, a butlą (wyszło dokładnie 8m - może komuś się przyda).

Stylistykę auta wzorowałem na 80 quattro z prospektu firmy VOTEX, który to prawdopodobnie oferował KIT także do quattro w nadwoziu Coupe, bo widziałem kiedyś na ebay’u częściowo rozkompletowany egzemplarz.
Obrazek

A tak wyglądał efekt końcowy w 2009 r.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Ostatnio edytowano 26 lis 2009, o 22:40 przez mechitro, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 wrz 2009, o 22:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sie 2009, o 19:16
Posty: 70
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kolejny fajny projekt :mrgreen: . Ład i porządek pod maską. Wszystko na swoim miejscu jak być powinno. W jaką moc celujesz po przeróbkach? Fajna ta czapka przepływomierza z URQ (gdzie takie coś można dostać?). Mógłbyś pokazać na foto i opisać przerobienie WG (chodzi pewnie o śrubę co i jak) ;-) . Dla mnie to taki cichociemny sprinter spod świateł :-).
P.S. Czy sedan na zdjęciu też quattro i też twój?
Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 wrz 2009, o 22:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 maja 2009, o 19:55
Posty: 79
Lokalizacja: Warszawa
Michał, jak możesz opisz trochę temat montażu intercoolera... jakich jest rozmariów i czy mieście się między lampami razem z grillem?

Pozdr

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro B2, A4 Avant TDi, VW Transporter T3 Doka, S2 Coupe, A4 Avant TDi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 wrz 2009, o 07:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 17:35
Posty: 88
Lokalizacja: 100-lica
No no szacuneczek, kolejne piękne cacuszko na naszych dziurawych drogach :mrgreen:
A od czego pompa hamulcowa??

ps. Mechitro Pamiętam o tym kontakcie na obróbkę silnika, ale nie mogę nigdzie dorwać numeru do tego kolesia, a podjechać tam i go zagadnąć na boku to dla jego szefów podejrzane od razu i by wpadł chłopak, jeśli jeszcze potrzebujesz to daj znak coś wymyślimy.

_________________
W pogoni za perfekcją quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 wrz 2009, o 10:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2007, o 17:10
Posty: 1653
Lokalizacja: Malbork
konrad1 napisał(a):
W jaką moc celujesz po przeróbkach? Fajna ta czapka przepływomierza z URQ (gdzie takie coś można dostać?).
Ciężko powiedzieć... Wydaje mi się, że większym wyzwaniem od zasilania wystarczająco bogatą mieszanką będzie dla mnie sterowanie zapłonem - w kontekście przekroczenia granicy 1 bara. Gdyby udało się te uzyskać 250ps to byłbym usatysfakcjonowany.
A czapki kupuje się na ebaY'u :mrgreen:

konrad1 napisał(a):
Mógłbyś pokazać na foto i opisać przerobienie WG (chodzi pewnie o śrubę co i jak)
Dokładne foto takiej przeróbki masz w wątku z moim poprzednim swapem. Ale to wg mnie druciarstwo - szczegóły w wydzielonym temacie http://audi-b2.pl/forum/viewtopic.php?p=9003#9003
Zastosowałem twardszą sprężynę od silnika 1B, bo to jedyna metoda na zwiększenie doładowania już przy niższych obrotach, a dodatkowo N75 steruje WG tylko nadciśnieniowo (choć to akurat zrobiłem z konieczności). Oczywiście mam w zanadrzu jeszcze twardszą sprężynkę od WR, a w głowie pewne rozwiązania ale to już do wykorzystania kiedy będę motor stroił.

DeS napisał(a):
Michał, jak możesz opisz trochę temat montażu intercoolera... jakich jest rozmariów i czy mieście się między lampami razem z grillem?
Intercooler mieści się między reflektorami i pod samym grillem (usuwasz jedynie kawałek blachy pasa przedniego pod atrapą - jej mocowanie), a po usunięciu tylnych fragmentów blach, które znajdują się pomiędzy reflektorem, a atrapą można tam wpasować gumowe kolanka (jak wyżej: patrz na mój wcześniejszy projekt). Tutaj przyspawałem inne króćce dzięki czemu wpasowałem IC bez wycinania fragmentów przy reflektorach i pozbyłem się 2 zbędnych i trudnodostępnych połączęń dolotu.

QBAAS napisał(a):
A od czego pompa hamulcowa??
VW Transporter T 4 2.5 TDI oraz 2.4D po 96r
Kuba myśl usilnie, bo temat aktualny.


Ostatnio edytowano 5 wrz 2009, o 10:52 przez mechitro, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 wrz 2009, o 12:55 
Offline

Dołączył(a): 10 lis 2007, o 23:38
Posty: 432
Lokalizacja: Ketrzyn
Przydałby się ładniutki i czarno srebrny silniczek, bo auto robi bardzo pozytywne wrażenie. A zrudziały blok, burzy harmonię komory silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 wrz 2009, o 13:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2008, o 19:02
Posty: 297
Lokalizacja: Łódź
O czym Wy piszecie to nie mam najmniejszego pojęcia :-| Ale mogę powiedzieć że zarąbiście podoba mi się jej wygląd zewnętrzny :mrgreen: Wszystko ze smakiem i na swoim miejscu, dodatkowo ten porządek pod maską miażdży :shock: Widać że znasz się na rzeczy ... Pozdrawiam

_________________
Audi Coupe GT 5E '84 2.2 KV
BMW 535d e60 '05 3.0d biTurbo

ex: Audi S4 B5 '00 2.7 biTurbo
ex: Audi A6 C6 '04 3.0 TDi Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 wrz 2009, o 16:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 gru 2007, o 18:35
Posty: 1005
Lokalizacja: FMI
Fajna audi. koła fajne, z epoki i grill taki ,,inny''- :mrgreen: niespotykany. Patrząc w jakim stanie była a jakim jest teraz to muszę to napisać. Kawał dobrej roboty :roll:

_________________
audi coupe gt - '87r. ,PV
audi c4 avant quattro
-------------------------------------------------------
Obrazek
http://www.klasyczny.com/forum/viewtopi ... d&start=20
http://www.pkaudi.pl/forum2/viewtopic.p ... 78&start=0
http://www.audi80.pl/audi-coupe-gt-odc- ... t33034.htm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 wrz 2009, o 20:09 
Offline

Dołączył(a): 11 mar 2009, o 20:08
Posty: 261
Lokalizacja: Milanówek / Warszawa
No Panie....pogratulować....
Widać, że to nie pierwszy taki Twój project, jestem pełen podziwu, po prostu cholernie mi się podoba....

_________________
Audi 90B2q... było
E36 - póki co...i 8Q
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 wrz 2009, o 22:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2007, o 00:57
Posty: 167
Lokalizacja: Zebrzydowice
Felgi są świetne :-) przydały by sie tylko frankani z tyłu jeszcze.

P.S. Coś do kompletu ;-) http://www.allegro.pl/item730386427_rar ... pe_b2.html

_________________
audi ur'quattro '81
audi A6 2.5TDI quattro '96
BMW 635csi '88


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 wrz 2009, o 13:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2007, o 17:13
Posty: 756
Lokalizacja: Olsztyn
Bardzo fajne auto Ci wyszło, pogratulować ;-)

_________________
AUDI A8D2L FL 4.2 QUATTRO
AUDI 80 B2 SEDAN AAN QUATTRO
AUDI COUPE B3 AEB QUATTRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 wrz 2009, o 21:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2007, o 11:56
Posty: 56
Lokalizacja: Zielona Góra
no...no....no.....wkońcu sie doczekałem......autko prezentuje sie prześwietnie, a jezdzi pewnie jeszcze lepiej....wielkie gratki...pozdrawiam

_________________
Audi 80 quattro '83 2door
audi ur quattro '81 x2 :D
audi coupe GT '86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 wrz 2009, o 11:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2008, o 00:29
Posty: 196
Lokalizacja: Koszalin
libton napisał(a):
no...no....no.....wkońcu sie doczekałem......autko prezentuje sie prześwietnie, a jezdzi pewnie jeszcze lepiej....wielkie gratki...pozdrawiam


...tak, tak w końcu też się doczekałem. Malborskie Coupe słyną już w kraju od lat. Teraz z zapartym tchem przeczytałem historię kolejnego przywróconego do życia egzemplarza. Fajnie oglądać, podziwiać odbudowane i przywrócone do oryginału (może poza silnikiem) z dbałością o szczegóły auto. Super to opisałeś (narracja :-) ) i udokumentowałeś fotograficznie. Bardzo fajnie z tym VOTEX'EM.... Pewnie znajdą się szczegóły do dopracowania, ale szacunek za włożony nakład czasu, pracy i finansów. Jak patrzę i porównuję:
ObrazekObrazek
...to nie sposób ukryć podziwu, i przestać narzekać na brak wolnego czasu :!: Bardzo ładne auto :!:

_________________
WRC is for Boys.... Group B was for Men


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 wrz 2009, o 11:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 cze 2008, o 13:55
Posty: 409
brak mi słów uznania , masa pracy i serca włożona w samochód ,wielki szacunek dla Twojej osoby , wspaniały samochód

_________________
XENONSERVIS
80 B3 TD było
80 B2 Coupe 1.9 82' było
80 B22D 83' - niby 7A ale brak dowodów ,więc niedzwiadek potnie na sporta
80 B2 Coupe GT było
A4 quattro 97' compsport było
A6 quattro 3.0 compsport 280ps najbardziej wadliwy pojazd jaki posiadam
URQuattro 2.1T 10V 87' -> swap 2,2T 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 paź 2009, o 19:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2007, o 13:22
Posty: 42
Lokalizacja: Malbork
no no no Panie i Panowie, miałem okazje się tą pięknością wczoraj przejechać... na siedzeniu pasażera niestety, ale to pewnie dlatego, że właściciel miał pewne obawy, że Go zawstydzę :mrgreen: a poważnie, to auto naprawdę daję radę i zrobiło na mnie duże wrażenie. Banan mi z paszczy nie schodził, przy nawrotach, a i myślałem chwilami, że nie będzie komu napisać tego posta, ja już gratulowałem pewnie jako pierwszy osobiście, ale tu przy świadkach jeszcze raz, wielkie gratki...

_________________
Audi 90 quattro 2.2 '85
_______były________
Audi Coupe GT 2.2 '84
Audi 200 5T 2.1 '82


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL