Kalibracja radaru, ustawienie głowicy ACC w Audi S6 C7
Posiadamy 10 mobilnych mechaników w Warszawie
+ Sieć Warsztatów Samochodowych
Mobilny Elektryk
+48 570 933 114
Zajęte dzwoń dalej! ⬇️
Mobilny Mechanik Warszawa
+48 512 149 689
Radary adaptacyjnego tempomatu czasami wymagają kalibracji. Po zdjęciu zderzaka, regulacji zbieżności, wymianie zawieszenia, oraz po kolizji, układ wymaga kalibracji dla bezbłędnego działania. Jeżeli przednie radary #ACC nie są odpowiednio ustawione, zostanie wyświetlony komunikat „System ACC i Audi Braking Guard: niedostępne” (albo informacja o błędzie ACC, Front Assist, Traffic Jam Assist, Lane Assist) oraz w sterowniku radaru 0x13 lub 0x8B pojawi się błąd C1103. W serwisie #kalibracja radaru będzie kosztowała kilkaset złotych, ale na szczęście da się to przeprowadzić samemu bez drogiej tablicy kalibracyjnej. W tym filmie pokazuję jak ożywić system ACC w Audi S6 C7.
ℹ️ W tym samochodzie przedni zderzak musiał zostać zdemontowany przy serwisie silnika. Po jego ponownym montażu system ACC nie działał, a w sterowniku 0x13 pojawił się błąd B2005 – data record invalid. Gdy #radar przez zbyt długi czas jest odłączony od pojazdu, to może „zgubić” parametryzację i „nie wie” w jakim zderzaku jest zamontowany (standard, S-Line, S6, RS6). Przy pomocy programu VCP parametryzacja została ponownie wgrana.
ℹ️ System zaczął działać, ale po kilku minutach jazdy pojawił się kolejny błąd. C1108 F0 – Adaptive cruise control sensor – Restricted View. Przyjrzeliśmy się samemu radarowi i okazało się, że dolna szpilka montażowa była luźna, radar chwiał się góra-dół i czasem był skierowany w górę w zderzak, przez co zgłaszał błąd złej widoczności. Docisnąłem go, wskoczył na miejsce, błąd skasowany, system znowu działa.
ℹ️ Po kilkuset kilometrach w module 0x13 pojawił się błąd C1103 00 – Adaptive Cruise Control Sensor – misadjusted. W module 0x8B natomiast błąd U1113 00 – Function limitation due to received malfunction value. Oznacza to, że prawy radar jest źle ustawiony i wymaga kalibracji, a lewy radar nie działa, bo prawy nie działa.
ℹ️ Ten samochód na szczęście ma stary typ radarów, które reguluje się dwiema śrubami. Więc jeżeli masz nasadkę 3.5mm i wiesz którą śrubkę przekręcić w którą stronę, to możesz przeprowadzić kalibrację samemu. W obu modułach 0x13 i 0x8B należy wejść w dane na żywo i sprawdzić jakie wartości widnieją przy Misalignment angle. Jest to przestawienie radaru względem idealnego położenia. Tolerancja wynosi od -0.8 do 0.8 stopnia. Moduł 0x13 (czyli prawy radar) pokazywał wartość -1.36 stopnia. Wartości ujemne to odchył w prawo, które wymaga korekty w lewo.
🛠 Zdjąłem osłonę radaru, zaznaczyłem białym markerem śrubę, obróciłem ją o pół obrotu zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Następnie przy pomocy OBDeleven połączyłem się z modułem 0x13, podałem kod security access: 91153, wszedłem w nastawy podstawowe i wykonałem „Reset misalignment angle for sensors”. Potem usunąłem błędy z modułów 0x13 i 0x8B i zabrałem auto na jazdę próbną.
🔍 Po kilku kilometrach odczytałem ponownie o ile przestawiony jest radar. Wartość mieściła się w tolerancji, ale była blisko granicy, więc wykonałem jeszcze pół obrotu i znowu jazda próbna. Za kilkaset kilometrów ponownie odczytam wartość i postaram się zbliżyć tak blisko zera jak tylko się da.
💲 Serwis przeprowadza kalibrację radaru z nieruchomym pojazdem i tarczą kalibracyjną. Wymaga to sporej precyzji i odpowiedniego przygotowania pojazdu i narzędzi. Zabiera to sporo czasu, więc i będzie sporo kosztowało.
🚗 Ta sama procedura powinna działać w pozostałych samochodach grupy VAG (VW, Audi, Seat, Skoda) z pojedynczym radarem oraz z systemem dwóch radarów. VW Passat B8, VW Golf MK7, Seat Leon, Skoda Octavia, Audi A3…
🛒 Kup OBDeleven: http://mr-fix.info/redirect/obdeleven
0:00 Audi z błędem radaru ACC
0:30 Przyczyny przestawienia radaru
1:00 Błąd B2005 i parametryzacja
1:31 Błąd C1108 i źle zamontowany radar
1:50 Błąd C1103 i wymagana kalibracja
2:48 Kalibracja w serwisie
3:45 Śruby regulacji
4:27 Kąt przestawienia
6:17 Kalibracja
6:54 Nastawy podstawowe
8:24 Jazda próbna
8:56 Nowe odczyty
🔗 mr-fix: https://www.youtube.com/user/mrfixpl
🔗 facebook: https://facebook.com/lonacznik/
Pobrane z Youtube Naprawa samochodów Audi, Mobilny Mechanik Warszawa – jest niezależnym serwisem samochodów Audi w Warszawie. Nasi doświadczeni mechanicy wykonują specjalistyczne naprawy pojazdów klasy premium w Warszawie.
Skuteczny serwis Audi w Warszawie & Serwis samochodowy, warsztat, naprawa samochodów z dojazdem. Warsztat samochodowy Auto Mechanik – Mobilny Warsztat w Warszawie zachęca wszystkich posiadaczy samochodów marki Audi do korzystania z usług warsztatu.
Gdy ja próbuje zresetowac wartosci to wyskakuje mi status „zatrzymany" bad to „przestawiony" nie da sie w ogóle resetowad tych wartosci. dostep upowazniony jest. wiesz co jest grane?
Co to za apka na iphone?
Witam, czy ma Pan filmik z kalibracja VW GILF 7 ? jedna kamera z przodu
zmienialem konwenter klimatyzacji odłączyłem wtyczke od radaru i po ponownym zamontowaniu nie idzie wykasowac kodu bledu c110300
Z gory dziekuje
Pozdrawiam
Piotr Wasilewski
Witam. W poziomie radar ustawiłem wg Twojej instrukcji. Teraz wg którego parametru ustawić w pionie? Na OBDELEVEN ostatnia linijka danych rzeczywistych wskazuje 3.111° golf 7
Proszę tylko pamiętać że to są systemy bezpieczeństwa, często używane przy dużych prędkościach, błąd może zniknie ale radary nie będą działać w 100% prawidłowo
Co to za appka do diagnostyki? Pozdrawiam
Siemanko. Dzięki za film bo jest pomocny i śledzę twoje materiały. Mam ten sam problem z ACC w moim golf 7 radar w zderzaku. Radar działa,ale … Podczas jazdy gdy jadę na wprost znajduje auto przedemną i hamuje i mogę tak jechać nawet z 10 km Zauważyłem że gubi zasięg jak skrece w prawą stronę i wyskakuje komunikat że jest niedostępny. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu zapłonu radar znów działa i tak w kółko. Moje parametry na vcds to :
Misalignment angle 0.90
Vertical angle deviation 0.831000
Horizontal angle deviation -0.426000
Adjustment angle – fast algorithms 1.32
Vertical deadjustment -3.596
Restetowalem parametry bez ustawiana śrub w radarze . Czy auto musi być ustawione na prostej płaskiej powierzchni podczas testu bo u mnie na parkingu jest spad i auto stoi nie równo. Czy mógłbyś podpowiedzieć jaką śrubę pasuje( dolna czy górna) przekręcić i w którą stronę ? Pozdrawiam
Witam ogladam twoje filmiki I próbuje coś podpatrzeć tylko z tym acc w golfie mk7 mam obd 11pro drugiej generacji ale za cholere nie pokazuje mi zmiany kąta choćbym nie wiem jak kręcił śrubami pokazuje mi to samo co robię źle?masz może filmik z golfa mk7 byłbym bardzo wdzięczny
Witam jaki jest security Access i jak robi się vcds gdzietrzeba wejść
Witam,
Jak udało się pomiędzy zegarami zrobić taki wyświetlacz i takie graficzne obrazki? Całe zegary są z polifta?
Witam serdecznie. Potrzebuje pomocy. Posiadam superb 3 i nagle wyskoczył błąd C110300. Sprawdzałem kąty obdeleven i vcds i w pionie jest przestawiony o 3stopnie. Niestety nie mogę w ogóle zresetować ustawien radaru mimo przestawienia śrub regulacyjnych. Cały czas pokazuje takie same kąty. Pomoże ktoś?
Witam czym wgrales ta parametryzacje?bo mam problem z moim golfem.dziekuje
Witam, ciekawy film, pytanko SKODA SUPERB 3 radar jeden na samym srodku atrapy chlodnicy, czy tez da sie to zrobic ?
Witam
Czy tak samo wygląda kalibracja w audi a5 2010rok?
I czy jest taki sam kąt?
Mógłbyś nagrać film jak zrobić to w Golf 7 ?
Super. A jak wygląda kalibracja tylnego radaru? W A6C7?
Co zrobić w przypadku kiedy nie mogę połączyć się z modułem 13 a na module 8B wyświetla się błąd U111100 oraz U111300
Witam mam przestawiony radar w superb III nie mogę poradzić sobie z wykasowaniem błędu używam obdeleven Pro nie wiem jaki kod dostępu podać ten z filmiku z Audi nie działa. Można prosić o podpowiedź
Dzięki wielkie! W a8 d4 udało się 😉 zostało skalibrować pneumatykę, ogarniasz to ?
Czy w angliku wiesz moze ze prawy jest tez master czy jest na odwrot?
Witam, czy do takiej kalibracji potrzebna jest licencja PRO?
Witam.
Czy możesz powiedzieć – zamieścić instrukcję jak wgrałeś tą parametryzacje tym VCP do radaru oraz skąd pobrać ten plik ?
Siemka mam radar taki jak w tym golfie pokazywales (a3 limousine 2017r). Powiesz mi jak rozebrac ten radar?
sztos, w weekend na audi a4 b8 będę próbował, mam to samo co TY, leci mi radar do wewnątrz bo wyskakuje błąd tylko na autostradach 2 pasmowych
dla vcds masz instrukcję?