Loading…

Mechanik Audi Warszawa

Serwis Samochodów Audi w Warszawie - Nasz warsztat jest niezależnym serwisem samochodów Audi w Warszawie. Nasi doświadczeni mechanicy wykonują specjalistyczne naprawy pojazdów klasy premium.
Kontakt

Kalibracja radaru, ustawienie głowicy ACC w Audi S6 C7

Posiadamy 10 mobilnych mechaników w Warszawie
+ Sieć Warsztatów Samochodowych

Mobilny Elektryk
+48 570 933 114 

Zajęte dzwoń dalej! ⬇️

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 512 149 689



Radary adaptacyjnego tempomatu czasami wymagają kalibracji. Po zdjęciu zderzaka, regulacji zbieżności, wymianie zawieszenia, oraz po kolizji, układ wymaga kalibracji dla bezbłędnego działania. Jeżeli przednie radary #ACC nie są odpowiednio ustawione, zostanie wyświetlony komunikat „System ACC i Audi Braking Guard: niedostępne” (albo informacja o błędzie ACC, Front Assist, Traffic Jam Assist, Lane Assist) oraz w sterowniku radaru 0x13 lub 0x8B pojawi się błąd C1103. W serwisie #kalibracja radaru będzie kosztowała kilkaset złotych, ale na szczęście da się to przeprowadzić samemu bez drogiej tablicy kalibracyjnej. W tym filmie pokazuję jak ożywić system ACC w Audi S6 C7.

ℹ️ W tym samochodzie przedni zderzak musiał zostać zdemontowany przy serwisie silnika. Po jego ponownym montażu system ACC nie działał, a w sterowniku 0x13 pojawił się błąd B2005 – data record invalid. Gdy #radar przez zbyt długi czas jest odłączony od pojazdu, to może „zgubić” parametryzację i „nie wie” w jakim zderzaku jest zamontowany (standard, S-Line, S6, RS6). Przy pomocy programu VCP parametryzacja została ponownie wgrana.

ℹ️ System zaczął działać, ale po kilku minutach jazdy pojawił się kolejny błąd. C1108 F0 – Adaptive cruise control sensor – Restricted View. Przyjrzeliśmy się samemu radarowi i okazało się, że dolna szpilka montażowa była luźna, radar chwiał się góra-dół i czasem był skierowany w górę w zderzak, przez co zgłaszał błąd złej widoczności. Docisnąłem go, wskoczył na miejsce, błąd skasowany, system znowu działa.

ℹ️ Po kilkuset kilometrach w module 0x13 pojawił się błąd C1103 00 – Adaptive Cruise Control Sensor – misadjusted. W module 0x8B natomiast błąd U1113 00 – Function limitation due to received malfunction value. Oznacza to, że prawy radar jest źle ustawiony i wymaga kalibracji, a lewy radar nie działa, bo prawy nie działa.

ℹ️ Ten samochód na szczęście ma stary typ radarów, które reguluje się dwiema śrubami. Więc jeżeli masz nasadkę 3.5mm i wiesz którą śrubkę przekręcić w którą stronę, to możesz przeprowadzić kalibrację samemu. W obu modułach 0x13 i 0x8B należy wejść w dane na żywo i sprawdzić jakie wartości widnieją przy Misalignment angle. Jest to przestawienie radaru względem idealnego położenia. Tolerancja wynosi od -0.8 do 0.8 stopnia. Moduł 0x13 (czyli prawy radar) pokazywał wartość -1.36 stopnia. Wartości ujemne to odchył w prawo, które wymaga korekty w lewo.

🛠 Zdjąłem osłonę radaru, zaznaczyłem białym markerem śrubę, obróciłem ją o pół obrotu zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Następnie przy pomocy OBDeleven połączyłem się z modułem 0x13, podałem kod security access: 91153, wszedłem w nastawy podstawowe i wykonałem „Reset misalignment angle for sensors”. Potem usunąłem błędy z modułów 0x13 i 0x8B i zabrałem auto na jazdę próbną.

🔍 Po kilku kilometrach odczytałem ponownie o ile przestawiony jest radar. Wartość mieściła się w tolerancji, ale była blisko granicy, więc wykonałem jeszcze pół obrotu i znowu jazda próbna. Za kilkaset kilometrów ponownie odczytam wartość i postaram się zbliżyć tak blisko zera jak tylko się da.

💲 Serwis przeprowadza kalibrację radaru z nieruchomym pojazdem i tarczą kalibracyjną. Wymaga to sporej precyzji i odpowiedniego przygotowania pojazdu i narzędzi. Zabiera to sporo czasu, więc i będzie sporo kosztowało.

🚗 Ta sama procedura powinna działać w pozostałych samochodach grupy VAG (VW, Audi, Seat, Skoda) z pojedynczym radarem oraz z systemem dwóch radarów. VW Passat B8, VW Golf MK7, Seat Leon, Skoda Octavia, Audi A3…

🛒 Kup OBDeleven: http://mr-fix.info/redirect/obdeleven

0:00 Audi z błędem radaru ACC
0:30 Przyczyny przestawienia radaru
1:00 Błąd B2005 i parametryzacja
1:31 Błąd C1108 i źle zamontowany radar
1:50 Błąd C1103 i wymagana kalibracja
2:48 Kalibracja w serwisie
3:45 Śruby regulacji
4:27 Kąt przestawienia
6:17 Kalibracja
6:54 Nastawy podstawowe
8:24 Jazda próbna
8:56 Nowe odczyty

🔗 mr-fix: https://www.youtube.com/user/mrfixpl
🔗 facebook: https://facebook.com/lonacznik/

Pobrane z Youtube Naprawa samochodów Audi, Mobilny Mechanik Warszawa – jest niezależnym serwisem samochodów Audi w Warszawie. Nasi doświadczeni mechanicy wykonują specjalistyczne naprawy pojazdów klasy premium w Warszawie.

Skuteczny serwis Audi w Warszawie & Serwis samochodowy, warsztat, naprawa samochodów z dojazdem. Warsztat samochodowy Auto Mechanik – Mobilny Warsztat w Warszawie zachęca wszystkich posiadaczy samochodów marki Audi do korzystania z usług warsztatu.

Posiadamy 10 mobilnych mechaników w Warszawie
+ Sieć Warsztatów Samochodowych

Mobilny Elektryk
+48 570 933 114 

Zajęte dzwoń dalej! ⬇️

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 512 149 689

25 thoughts on “Kalibracja radaru, ustawienie głowicy ACC w Audi S6 C7

  1. Gdy ja próbuje zresetowac wartosci to wyskakuje mi status „zatrzymany" bad to „przestawiony" nie da sie w ogóle resetowad tych wartosci. dostep upowazniony jest. wiesz co jest grane?

  2. Witam, czy ma Pan filmik z kalibracja VW GILF 7 ? jedna kamera z przodu
    zmienialem konwenter klimatyzacji odłączyłem wtyczke od radaru i po ponownym zamontowaniu nie idzie wykasowac kodu bledu c110300

    Z gory dziekuje
    Pozdrawiam
    Piotr Wasilewski

  3. Witam. W poziomie radar ustawiłem wg Twojej instrukcji. Teraz wg którego parametru ustawić w pionie? Na OBDELEVEN ostatnia linijka danych rzeczywistych wskazuje 3.111° golf 7

  4. Siemanko. Dzięki za film bo jest pomocny i śledzę twoje materiały. Mam ten sam problem z ACC w moim golf 7 radar w zderzaku. Radar działa,ale … Podczas jazdy gdy jadę na wprost znajduje auto przedemną i hamuje i mogę tak jechać nawet z 10 km Zauważyłem że gubi zasięg jak skrece w prawą stronę i wyskakuje komunikat że jest niedostępny. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu zapłonu radar znów działa i tak w kółko. Moje parametry na vcds to :
    Misalignment angle 0.90
    Vertical angle deviation 0.831000
    Horizontal angle deviation -0.426000
    Adjustment angle – fast algorithms 1.32
    Vertical deadjustment -3.596
    Restetowalem parametry bez ustawiana śrub w radarze . Czy auto musi być ustawione na prostej płaskiej powierzchni podczas testu bo u mnie na parkingu jest spad i auto stoi nie równo. Czy mógłbyś podpowiedzieć jaką śrubę pasuje( dolna czy górna) przekręcić i w którą stronę ? Pozdrawiam

  5. Witam ogladam twoje filmiki I próbuje coś podpatrzeć tylko z tym acc w golfie mk7 mam obd 11pro drugiej generacji ale za cholere nie pokazuje mi zmiany kąta choćbym nie wiem jak kręcił śrubami pokazuje mi to samo co robię źle?masz może filmik z golfa mk7 byłbym bardzo wdzięczny

  6. Witam serdecznie. Potrzebuje pomocy. Posiadam superb 3 i nagle wyskoczył błąd C110300. Sprawdzałem kąty obdeleven i vcds i w pionie jest przestawiony o 3stopnie. Niestety nie mogę w ogóle zresetować ustawien radaru mimo przestawienia śrub regulacyjnych. Cały czas pokazuje takie same kąty. Pomoże ktoś?

  7. Witam mam przestawiony radar w superb III nie mogę poradzić sobie z wykasowaniem błędu używam obdeleven Pro nie wiem jaki kod dostępu podać ten z filmiku z Audi nie działa. Można prosić o podpowiedź

Dodaj komentarz

Zadzwoń!