Loading…

Mechanik Audi Warszawa

Serwis Samochodów Audi w Warszawie - Nasz warsztat jest niezależnym serwisem samochodów Audi w Warszawie. Nasi doświadczeni mechanicy wykonują specjalistyczne naprawy pojazdów klasy premium.
Kontakt

Jak sprawdzić sprzęgło? | Moto LAB

Posiadamy 10 mobilnych mechaników w Warszawie
+ Sieć Warsztatów Samochodowych

Mobilny Elektryk
+48 570 933 114 

Zajęte dzwoń dalej! ⬇️

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 512 149 689



W dzisiejszym odcinku dowiecie się jak w prosty sposób bez demontażu sprawdzić stan sprzęgła w Waszym samochodzie.
Sprzęgło w samochodzie tak jak np klocki hamulcowe, ulega zużyciu. Z racji położenia, ciężko je zdiagnozować wizualnie, a niestety odciąganie wymiany, może doprowadzić do zniszczenia koła zamachowego.

#Sprzęgło
#motoLAB
#DIY

Pobrane z Youtube Naprawa samochodów Audi, Mobilny Mechanik Warszawa – jest niezależnym serwisem samochodów Audi w Warszawie. Nasi doświadczeni mechanicy wykonują specjalistyczne naprawy pojazdów klasy premium w Warszawie.

Skuteczny serwis Audi w Warszawie & Serwis samochodowy, warsztat, naprawa samochodów z dojazdem. Warsztat samochodowy Auto Mechanik – Mobilny Warsztat w Warszawie zachęca wszystkich posiadaczy samochodów marki Audi do korzystania z usług warsztatu.

Posiadamy 10 mobilnych mechaników w Warszawie
+ Sieć Warsztatów Samochodowych

Mobilny Elektryk
+48 570 933 114 

Zajęte dzwoń dalej! ⬇️

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 512 149 689

37 thoughts on “Jak sprawdzić sprzęgło? | Moto LAB

  1. najlepiej sprawdzic wysprzeglając cie na kabine,wtedy ci glupoty z pustego czerepa wyleca i sie weźniesz za jakąś uczciwą robote odpowiedną dla ciebie typu dmuchanie liści z chodników

  2. Mam seat altea xl 1.2 tsi. Przy obrotach 1000-2000 co jakiś czas trzeszczy od strony sprzęgła i nie ma różnicy czy pedał jest wciśnięty czy nie. Nie mam dwumasy

  3. W niektórych samochodach ze sprzęgłem hydraulicznym, w siłowniku jest mechanizm zapobiegający błyskawicznemu puszczaniu sprzęgła – podobno ułatwia to ruszanie dla mniej wprawnych kierowców.
    Tu moje niefachowe wytłumaczenie, jak to działa.
    Płyn hydrauliczny przepływa stopniowo przez mały otwór w kryzie dociskanej sprężynką. Podczas naciskanie sprzęgła płyn naciska na kryzę, która cofa się na sprężynce otwierając większy przepływ, a w drugą stronę mały otwór w tej "kryzie" tłumi szybki ruch "zwolnienie" sprzęgła. Jeżeli zacina się ta kryza to tarcza może się ślizgać chwilę po puszczeniu sprzęgła.

  4. Prawie 5 minutowy filmik i mowa tylko o ślizganiu się sprzęgła. Mam teraz piąte auto i w zasadzie w każdym się okazywało po krótkim czasie od zakupu, że sprzęgło jest do wymiany. I żadne z nich się nie ślizgało. W 3 z nich auto przy ruszaniu robiło tzw. Kangurka przy ruszaniu. No chyba, że ruszało się z wyższych obrotów i dłużej przytrzymywało pedał to było okej. W jednym halasowało, coś terkotało, łożysko oporowe było uwalone, a w tarczy sprzęgła luźne sprężyny. W innym aucie zawsze było jedno mocne szarpnięcie jak chciało się ruszyć normalnie, chyba, że znowu długo się przytrzymywało nogę na sprzegle. W innym jeszcze aucie żony przy ruszaniu trzęsło całą budą. Więc sposobów w jakie sprzęgło może działać nieprawidłowo jest multum, a tu tylko o ślizganiu…

  5. REASUMUJĄC

    *Skrzynia 5 biegów: z 3/4 biegiem
    *Skrzynia 6 biegów: z 4/5 biegiem
    *Obroty około 3000 obr./min.
    *Nie puszczać do końca gazu (czy trzymać go na podobnym poziomie, jak jedziemy z 3000 obr./min., czy jednak trochę spuścić z gazu ?)

    Wskazówka przy sprawnym sprzęgle spadnie szybko. Przy niesprawnym sprzęgle będzie się utrzymywać bądź pójdzie do góry.

    U Ciebie poszła około 600 obr./min. do góry.

    Jeśli możesz to potwierdź czy dobrze opisałem to co zrobiłeś :).

    ________________________________

    Ps. dasz namiar do fryzjera, albo powiesz co mam powiedzieć swojemu żeby mnie tak ostrzygł, bo zapuszczam włosy 😁

  6. @Motolab Dzięki za ten materiał Marcin. I jak udała się wymiana? Robiłeś sam czy praca zlecona w serwisie? Pytam, bo również mam japońca i czeka mnie najwyraźniej to samo (podobne objawy) ale nie słychać żadnego dźwięku. Natomiast na obrotomierzu wygląda to podobnie, auto wręcz straciło dynamikę. Jako ciekawostkę podam, że na wyświetlaczu mam 260 tys.

  7. W innych filmach nagrywanych w hali/studiu o oponach, obraz jest skierowany na ciebie minimum z dwóch róznych kamer. A w tym filmie nie ma czegoś takiego (tylko w przerywnikach). Widzę po komentarzach, że nie ja jedyny zauważyłem, że coś tutaj nie wyszło

  8. W starych wolnossacych Dieslach sprzęgła były wieczne bo ruszyło się bez gazu, bez problemu nawet z dwójki, moc niewielka i płynnie rozwijana od dołu, sprzęgło ani skrzynia,ani przeguby nawet hamulce wytrzymały długo.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!