Audi A4 B6 2002 | Czy to nadal dobre auto? | Ocena użytkownika | MOTOHOLIZM | (Test PL)
Posiadamy 10 mobilnych mechaników w Warszawie
+ Sieć Warsztatów Samochodowych
Mobilny Elektryk
+48 570 933 114
Zajęte dzwoń dalej! ⬇️
Mobilny Mechanik Warszawa
+48 512 149 689
💻 Blog https://motoholizm.pl/
📸 Instagram https://www.instagram.com/motoholizm.pl/
📢 Facebook https://www.facebook.com/motoholizm/
🚗 WSZYSTKIE FILMY Z AUTAMI https://tiny.pl/wwtv8
🏍 WSZYSTKIE FILMY Z MOTOCYKLAMI https://tiny.pl/wwtvs
🎦 WSZYSTKIE FILMY ZZA KIEROWNICY (SAMOCHODY) https://tiny.pl/wwtv6
🎦 WSZYSTKIE FILMY ZZA KIEROWNICY (MOTOCYKLE) https://tiny.pl/wwtvb
Czy Audi A4 B6 to nadal dobre auto? Czy w ponad 20 letnim kombi klasy premium coś się psuje? Odpowiedzi znajdziecie w tym filmie. Zapraszam
Witaj na kanale Motoholizm
Jestem pasjonatem motoryzacji w każdej jej postaci. Jeżdżę samochodami, motocyklami, ciężarówkami. Nagrywam, fotografuję i opisuję wszystko co się z tym wiąże.
Uważam, że każdy pojazd, który ma silnik, koła i daje się prowadzić może przynieść, czasem zaskakującą, przyjemność z jazdy.
Co tu zobaczysz?
00:00 – intro
00:50 – historia modelu
02:50 – opis Audi
03:38 – nadwozie
04:12 – silnik, skrzynia biegów, nadwozie
05:50 – wnętrze
06:27 – awarie
11:20 – to o czym teraz?
Szczegóły pojazdu:
Audi A4 B6
– 2002
– 2.0 B+G ALT
– Manual
– 130 KM (96kW)
– 195 Nm
– 0-100km/h 9,9 s
– Vmax 212 km/h
– 260 000 km
– 4x 225/45/17
Wejdź na kanał, obejrzyj pozostałe filmy i jeśli uznasz, że warto kliknij przycisk Subskrybuj lub łapka w górę pod filmem, który Ci się spodobał.
Nowe materiały będą się tu pojawiać regularnie, więc zadbaj o to, żeby nic Cię nie ominęło.
Do zobaczenia 🙂
Jarek
———————————————————————————————————————–
Zdjęcia wykorzystane w materiale pochodzą ze stron:
Wheelsage.org
Zdjęcia producenta
Pexels.com
LINK: https://tiny.pl/rs8r6
———————————————————————————————————————–
Fragmenty video wykorzystane w filmie:
Audi multitronic
YouTube: caroto.gr
LINK: https://tiny.pl/94kz1
————————————————————————————————————————————————————–
Muzyka:
Youtube Studio
w tym:
Utwór Circus Tent – Netherworld Shanty autorstwa Kevin MacLeod jest dostępny na licencji Licencja Creative Commons – uznanie autorstwa 4.0.
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Źródło: http://incompetech.com/music/royalty-free/index.html?isrc=USUAN1100769
Wykonawca: http://incompetech.com/
Utwór All Good In The Wood autorstwa Audionautix jest dostępny na licencji Licencja Creative Commons – uznanie autorstwa 4.0. https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Wykonawca: http://audionautix.com/
Pobrane z Youtube Naprawa samochodów Audi, Mobilny Mechanik Warszawa – jest niezależnym serwisem samochodów Audi w Warszawie. Nasi doświadczeni mechanicy wykonują specjalistyczne naprawy pojazdów klasy premium w Warszawie.
Skuteczny serwis Audi w Warszawie & Serwis samochodowy, warsztat, naprawa samochodów z dojazdem. Warsztat samochodowy Auto Mechanik – Mobilny Warsztat w Warszawie zachęca wszystkich posiadaczy samochodów marki Audi do korzystania z usług warsztatu.
coś w tym jest co powiedziałeś… mianowicie szukałem 1.9tdi w quattro i ogólnie mówiąc taki to solidny silnik że ludzie tymi jednostkami w Q po rowach jeździli, auta bardzo zmęczone, a cena fiu fiu spora za samą nazwę 1.9…. po licznych oględzinach po 1.5 roku poszukiwań odrzuciłem moją wiarę : 1.9 = jedyny słuszny silnik, a 2.5 tdi = gówno i kupiłem piękne w jednym kawałku za nie duże pieniądze ( w porównaniu do cen 1.9tdi/1.8t), bez rdzy i szpachli w ori czarnym kolorze, quattro, avant z 2.5 tdi w manualu i hmm to auto jeździ do dziś i jest bez problemowe ( ale liczę sie z tym że kiedyś wałki wymienię gdyż auto zostaje u mnie do końca)… Ogólnie to co napisałem nie ma na celu obrażać 1.9 czy coś jednak najbardziej pożądane jednostki po tylu latach często są zmęczone życiem, a te tak zwane pancerne szczególnie gdyż nie trzeba o to dbać skoro pancerne…. Kupując starsze auto warto wyzbyć się po prostu uprzedzeń i zamiast tego spojrzeć na realny stan auta nie sugerując się stereotypami powtarzanymi często przez ludzi którzy danej jednostki na oczy nie widzieli lub tymi którzy mieli pecha i kupili złom…. a wiadomo złom to złom bez względu na to jaki to silnik…
9:57 Zamość moje miasto
B7 quattro z zawieszeniem Sline w avant z 1.8T z podmieniona turbina "hybryda" , 260 KM – auto nie do zajechania. Osiagi/bezawaryjnosc fenomenalne. Szkoda, ze juz takich nie produkuja.
Decyduje się na przyszły rok zakupić BEXa 1.8T 190KM w Avancie B6, bo obecne TT mk1 już mi nie wystarcza. Doskonale znam ten ból napraw związanych z użytkowaniem. Czujnik temp, oleju, położenia wału, stopu, oświetlenie zegarów, wahacze, drążki, tulejki, stabilizatory, alternator, wentylator itp rzeczy w ciagu 7 lat daily cara zostały powymieniane i kosztowały dużo więcej niż zamienniki do A4, jakie w przeciwieństwie do TT podchodzą pod prawidłowe działanie. Niemniej jak sie dba, tak się ma i nie da się kupić idealnego 20latka kiedy te części po 230tys km zostały w nim 1szy raz od 99 roku wymieniane. Za trwałość się płaci, stąd wybór Audi starego jest dla mnie oczywisty pod tym względem
Mam osobiście audi a4 b6 2.0 alt przy zakupie 190000, obecnie 235000. Na początku żałowałem zakupu przez ubywający olej w silniku. Z czasem okazało się to jedyna bolączką tego motoru. Denerwuje też na początku odgłos hydronaponacza (czy jakoś tak) łańcucha rozrządu. Niewiele osób wie, że 2.0 alt ma pasek i łańcuch rozrządu. Ogólnie lać paliwo, wozić bańkę oleju w bagażniku i jeździć.
Mam takie audi z 2003 roku 1.9TDI AWX. Nalot 370 tyś bez problemów z silnikiem i z oryginalnym zawieszeniem. Nie hamowalem silnika ale jestem pewien, że silnik ma zmienione mapy porównując jazdę innymi sztukami z tym silnikiem. Średnie spalanie w jeździe mieszanej to 5,4 l/100 km, na baku robię 1300 km. Trudno dziś znaleźć samochód z takim zasięgiem. Pojawia się rdza na blotnikach szczególnie w miejscu felernych gąbek ale to już wymysł VW. Szwagier ma 2.0 ALT w gazie i jest to straszny muł, jego przebieg to trochę ponad 200 tyś km i rok temu pojawiły się problemy z wariatorem zmiennych faz rozrządu. Nie była to tania naprawa. Wg mnie 2.0 ALT powiniem mieć skrzynię 6 biegową bo silnik na 5 biegu kręci się wysoko. Niezależne zawieszenie robi robotę, samochody z belką z tyłu mogą pomarzyć o takim prowadzeniu.
Używane audi są najczęściej mocno wyeksponowane, ciężko trafić na rynku wtórnym coś ekonomicznie mające sens. W moim przypadku audi to niekończące się awarię.
Model B5 2.5V6 TDI 500k bez problemowo poza eksploatacyjnymi częściami i raz padła grucha podciśnienia i pękł przewód od układu chłodzenia .
Świetny kanał
Mogę współczuć, gdyby nie remont silnika dzięki jednemu warsztatowi, który przy rozrządzie nie wymienił pompy wody, to poza rączką otwierania maski czy wymianie zamka, to nie musiałem nic robić szczególnego, wymieniać żarówki z przodu :)jeździłem 8 lat i sprzedałem perełkę znajomej rodzinie z przebiegiem 334k km i jeżdżą dalej 🙂
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Mam tą wersję 2.0 alt w gazie 130 koni 2000 r ,robione na bieżąco wszystko wuec jeżdżę z przyjemnością i ogólnie polecam auto.
no fakt diesel ma więcej kosztownych części, ale ciekawe ile oleju dolewasz do 2.0 😅, a tak na serio to faktycznie robiłem wiele napraw z tych co wymieniałeś no rozklejona lampa, brak podświetlenia rejestracji tył i wiele innych jednak tutaj przy odrobinie myślenia i wiedzy dużo rzeczy możemy zrobić sami a części nie są drogie w porównaniu np do BMW. Ogólnie to super bryka bardzo dobrze się prowadzi (szczególnie S-Line) nie jest za duża ani za mała w kombi sporo zmieści ale nadal nie jest to ociężały kloc nawet w 1.9 130hp które mam dobrze się to odpycha, przy autach tego wieku ciężko żeby nie było problemów a to są jedne z ostatnich samochodów które godnie, jeśli dbać będziemy powiozą naszą dupę przez wiele kilometrow bez tkniecia palcem moja ma 400k i oryginalne palcem nie tknięte wtryski jak i turbinę i nie zapowiada się żeby coś tam trzeba było robić (jak dbasz tak masz !)
A4 b6 2002 1.9 tdi awx 535 tys km aktualnie . Jedynie turbo przeszlo regeneracje. Smiga
Moje A3 8L z 2001 nie miało tyle zjebanych pierdól co Twoja A4 xD
Posiadam ten sam od 2 lat i pięknie 2.0
Mnie kiedyś mechanik chciał naciągnąć na sprzęgło w tym aucie bo ,,wysoko bierze'' no jak widać ten typ tak ma. Mineło 1,5 roku samochód był dużo jeżdzony i dalej nic. Nie wiem jak może kogoś to irytować jak opowiada autor filmiku. Kwestia przyzwyczajenia.
Jestem jak narazie nieszczęśliwym posiadaczem bexa bo od dwóch tygodni jest u mechanika 🥲
Bez oglądania – tak, to dobre auto.
Kocham to stwierdzenie u ludzi, że 2.5 są awaryjne i jak masz to sprzedawaj jak najszybciej, większość pewnie nawet nie miała tego auta. Mam 2.5 tdi od 10 lat, przebieg 400k, auto pali od strzała i wszystko działa jak w nowym aucie. Jest tylko jedno prawidłowe stwierdzenie, jak o auto dbasz to sprawne masz i dotyczy się to każdego auta i silnika. Do tych wszystkich śmieszków, nie zdziwcie się jak na trasie wyprzedzi was 20 letnie B6 2.5 tdi 🙂 które wciąż dobrze przyspiesza i osiąga swoją maksymalną prędkość. Pozdrawiam
w chwili obecnej jestem szczęśliwym posiadaczem autka 2003 Audi A4 B6 z silniczkiem 1.8T BFB 163KM 🥰 założona instalacja gazowa KME Nevo która współpracuje z tym silnikiem znakomicie. spalanie w trasie 7l PG , 8l LPG. tylko turbinę trzeba zregenerować 😉 stary, rdza gdzieniegdzie już łapie lecz jezdzi idealnie
Moje pierwsze auto, jeżeli zawodziło to przez moją głupotę:) Dokładałem wszystko bo golasek był, od foteli po quattro, od wtrysków po turbiny itp. Obecnie z fabrycznych 150hp 1.8t nie zostało wiele:) Przerobione na 2.0t i moc 450+. A swego czasu to miałem też 1.9 w tej budzie. Kultowy wóz, wyżej cenie tylko audi 100 i 80:)
Identycznie jak moje 2.0 alt 20-letnie jak dotychczas bez większych problemów
Zrobiłem 1,9 130 avx prawie 100tys bez wiekszych problemów. Jedyne co robilem to Raz robiłem egr, rozrzad, oleje co 15-20 tys. Przebiegu 250k jest teraz i zrobi jeszcze minimum drugie tyle bez szwanków. Polecam na ogol
Posiadam takiego potworka 1.9TDI 130km AVF i jestem z niego bardzo zadowolony przez około pół roku zrobiłem nim prawie 20k km i jedyne usterki jaki mi sie przytrafiły to spalona przetwornica ksenona oraz awarie układu chłodzenia (oring) do tego wymieniłem oleje filtry sprzęgło oraz akumlator. tak też jestem mega zadowolony z tego samochodu i dalej dzielnie walczy na drodze.
A jak silnik się sprawdza coś robione było jeszcze
Szwagier ma A4 b5 1.9 tdi nie pamiętam 100 coś koni nie więcej jak 110 auto 1998 roku. Nie uwierzycie ale ten samochód wygląda jak nowy a środek tapicerka i siedzenia jak nie ruszone co go widzę to nie wierzę że po tylu latach ten samochód tak wygląda. Pytałem czy sprzedaje i nie ma takiej opcji
Od 4 lat mam 1.9 tdi 130km multitronic, przejechałem juz 100tys, obecnie ma 230tys. Nie zamienie na zadne inne. Multitronic to dla mnie cos wspanialego, zadnych szarpan zmiany biegu
Mam a4 2003 1.8 t quattro Amb tiptronic ma 300 tysi jak dbasz tak masz
Tak, bo pompowtryski czy turbinę regenerujesz co rok🤦🏻 najlepiej to hulajnoga, tam się nic nie zepsuje, bo rower to już wyższy poziom
Multitronic porażką??? Hahahaha ale bzdura. Mam ten napęd od ponad 7 lat i jedyne co zrobiłem to wymieniłem 2 razy olej w skrzyni. Kupujecie zarżnięte auta od turasa a potem rozpowszechniacie głupoty w internecie!! To najlepszy napęd jaki istnieje. Kultura pracy nie do porównania z żadną inną!!
Pozdro dla audicomaniakow
Bardzo dobre auto. Niedawno wymieniłem kpl sprzęgło i rozrząd ale co się dziwić 419000km przebiegu więc trzeba było trochę zainwestować. Posiadam je 13 lat i nigdy mnie nie zawiodło, ma u mnie dożywocie 😁
Fajny model , nadal ciekawy ale ilosc napraw po zakupie juz nie warte chyba tej inwestycji
Bardzo ciekawy materiał
znam gościa który z takiego auta z takim samym silnikiem wyciskał tyle że fabryka tyle nie dawała 😉
Mam hemoroidy komentarz dla zasięgów
Mam 1.8t bex quattro 211km
Nie prawdą jest, że model B6 posiadał tylko automaty multitronic. W A4 B6 występowały multitronic oraz tiptronic. Sam jestem posiadaczem 3.0 ASN quattro kombi ze skrzynią tiptronic. A4 B6 sama w sobie jest przeciętna, do zakupu zachęciło mnie nie samo auto w sobie a wyposażenie 😉 3.0 V6 ze zrobionym wydechem brzmi niesamowicie, do tego niezawodne quattro i wyposażenie wnętrza bogate jak tylko to możliwe było. Jakbym miał kupić A4 B6 w innej konfiguracji to bym się nie zdecydował. Za ciasne, wygląd nudny-nijaki. Czy ma wady 3.0 quattro z tiptronic? Oczywiście! Bez oleju w dalszą trasę lepiej się nie wybierać. Olej dobrej jakości mniej się zużywa. Polecam Motula 😉 Zawieszenie jak każdy wielowahacz w polsce chrzani się chwilę po wymianie. Mamy kiepskie drogi więc tak delikatne zawieszenie szybko to odczuwa. I to chyba tyle z minusów. Podsumowując… A4 B6 to przeciętne auto klasy średniej. Nie jest zupełnie bezawaryjne, ale generalnie jest bardzo dobrze. Wygląd zewnętrzny i wewnętrzny to wyłącznie kwestia gustu 😉 Mój następny zakup to będzie A6 C6 4.2 MPI 334KM 😉
Proszę nagraj o b4 kiedyś to będzie legendą
Panie ale jak Xenon a nawet sprysków nie ma? 250 na zegarze a auto wygląda na 450 xD Multitronik nie jest taki zły z tym że faktycznie auto traci na odczuciach dynamiki z jazdy chociaż przyspiesza sprawnie ale tego nie czuć.
Z jednym sie nie zgodze
Pozycja za kierownica w a4 siedzi sie cholernie wysoko (mimo najnizszego ustawienia fotela) porownajac bmw czy mercedesa z tamtych czasow dla osob wysokich (jak ja 190cm) jest to delikatnie przeszkadzajace ale idzie sie przyzwyczaic
na pewno nie gniło tak od spodu jak następne B7
Miałem A4 b6 1.8 t Avj 193 km ( zmienione wtryski , downpipe , centralny ic ) 8 lat . Samochód nigdy mnie nie zawiódł, praktycznie bezawaryjne ( drobne problemy z elektroniką tzn wiązka drzwi , przepływomierz) , komfortowe i o dziwo duzo nie palilo – spalanie w granicach 11 l miasto , 8 trasa i to wszystko na 225/40 R18 . Kupując ten samochód z 1.8t miałem wiele obaw co do silnika bo wg znawców bardzo często zacieral się silnik przez zapychajacy się smok oleju , lecz wystarczy często zmieniać olej ( Ja robiłem co 9 tyś i lalem valvoline 5w50 vr1 Racing że względu na ciężką nogę) i co 3 wymiana miska olejowa w dół i czyszczenie smoka i silnik pracował jak szwajcarski zegarek 🙂
Xenony bez spryskiwaczy? Niezły ulep i te nalepki "sline" w totalnej biedzie 😂
Żadnej skrzyni tiptronic nie zastąpili multitronikiem.. występowały obie skrzynie tylko tiptronic został przy samochodach z napędem quattro a nowy multitronic był z napędem na przód
Mam Audi A4 B6 z 2002 z silnikiem 2,0 i jako właściciel tegoż auta, które posiadam już od 2 i pół roku nie miałem, aż tyle awarii jak opisujesz w filmiku. Jedyne co mi dokucza w tym samochodzie, to niedopracowana podsufitka, która pod wpływem nasłonecznienia po prostu się odkleiła (samochód trzymany pod chmurką) i ciągle włączająca się pomarańczowa kontrolka Check Engine. Mechanik po sprawdzeniu komputerem stwierdził, iż to jakiś błąd paliwa i usunął, ale po pewnym czasie znów się włączyła. Za to ogólnie samochód sprawuje się prima sort. Nie zawiodłem się na AUDI. Wcześniej miałem B5, teraz posiadam B6, a za jakieś 3 lata szykuje się na B7.
Moje pierwsze audi to a4 2.0alt w LPG silnik idioto odporny tylko ten olej. Mój palił 1l na 3k km. Później miałem 1.8t bfb skrzynia 6b w quattro bardzo fajnie auto. Podatny na modyfikację silnik i dosyć ekonomiczny. Następnie było masa aut e91saab 9 3a6c6insignia A a teraz wróciłem do a4b6 1.8t quattro s line.Co ciekawe minęło z 7 lat od pierwszej audi a cena ich taka sama 😂
Co do 2.0 mpi, to wystarczy odłączyć ogrzewanie przepustnicy, żeby ten silnik w lato nie miał muła.